VITUSTUINTJE.

Voor de bijen zijn het moeilijke tijden. Door verschraling van de natuur  (grootschalige  landbouw met monocultures, het verdwijnen van vele wilde planten en bloemen en gebruik van landbouwgif, ook in particuliere tuinen), sterven er wereldwijd ieder jaar veel bijenvolken.

Schoffelen in het Vitustuintje

De Blaricumse imkersvereniging probeert hier iets aan te doen door het inzaaien van akkers met zaadmengsel voor de bijen. Wij zijn voortdurend op zoek naar geschikte akkers en sponsoren. Zie hiervoor ook de informatie over sponsoring. Wij zijn dan ook erg verheugd dat de parochieraad van de Vitusparochie het Vitustuintje hiervoor beschikbaar heeft gesteld. Op zaterdag 31 maart j.l. is de tuin door de burgemeester en de pastor van de Vitusparochie geopend en daarna door leden van onze vereniging ingezaaid met diverse kleurrijke drachtplanten voor bijen en andere insecten.

De tuin staat volop in bloei en wordt druk bezocht door talloze insecten en natuurlijk ook door onze bijen. Een prachtig gezicht!

U bevindt zich hier: Start Verenigingsactiviteiten Vitustuintje