IMKERS WINNEN MVO-AWARD

Op dinsdag 10 Januari organiseerde gemeente Eemnes de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Tijdens deze avond mochten we ons als imkersvereniging presenteren als één van de drie genomineerden voor de prestigieuze MVO-award 2017. Aan het eind van de avond gingen we er met de prijs vandoor.

Imkers

Imkers winnen MVO-Award
Met vele stemmen is imkersvereniging Blaricum en omstreken gekozen tot winnaar van de MVO-Award. Behalve een wisseltrofee ontvingen we ook een prachtig kunstwerk, gemaakt door Kunstcentrum KIJKOOR in Eemnes. De Imkersvereniging is genomineerd omdat het behoud van de bij cruciaal is voor het behoud van planten en dieren. De inspanningen van onze betrokken imkers hebben in de afgelopen jaren daartoe ook succes opgeleverd. Het motto daarbij is: “wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.” Ook omdat bijen zich niet aan de gemeentelijke grenzen  houden. We hopen met het winnen van de MVO-Award ook Blaricum en Laren weer een zetje te geven in hun streven een Fairtrade gemeente te worden.

Bijenschans in Eemnes
In Eemnes komt er bij de algemene begraafplaats een bijenschans. De kasten staan al klaar en het is de bedoeling van de gemeente dat via een leerwerkopdracht een MBO-school dit jaar er een bijenschans zal maken.

Kunstcentrum Kijkoor
Kunstcentrum Kijkoor biedt kunstenaars met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking de mogelijkheid om hun talenten verder uit te diepen, uiteraard onder deskundige begeleiding. In het Kunstcentrum bevinden zich verschillende soorten ateliers waar onder meer schilderijen, keramiek en kunstzinnige gebruiksvoorwerpen worden gemaakt. Daarnaast vindt u er een winkel, galerie, theater en restaurant.Kunstcentrum Kijkoor is onderdeel van Sherpa (www.sherpa.org) en gehuisvest in Eemnes, bij de kruising A1/A27.

U bevindt zich hier: Start Bijenschansen Algemeen Nieuws MVO-Award 2017 voor onze vereniging