Activiteiten van de imkersvereniging Blaricum e.o.

Binnen onze vereniging vinden allerlei activiteiten plaats die verband houden met bijenhouden. De belangrijkste worden hieronder in het kort weergegeven. Heeft u ook belangstelling? Neem dan contact op met de secretaris van onze vereniging.

Lezingen

Op verzoek verzorgen leden van onze imkersvereniging lezingen voor andere verenigingen, instellingen, organisaties en scholen. In overleg kan een programma worden opgesteld over de honingbij en wat daar zoal mee samenhangt. Afhankelijk van uw interesse vertellen zij alles over het bijenvolk, de bijenbiotoop en over imkeren vroeger en nu. Voor meer informatie kunt u terecht bij het secretariaat van onze imkersvereniging.

Reizen

opdeheide

Onze vereniging organiseert gezamenlijke reizen naar drachtrijke gebieden. Een jaarlijks terugkerende traditie is de reis naar het fruit, waar de volken zorgen voor de bestuiving van diverse fruitsoorten. Afhankelijk van de weersomstandigheden en de dracht kunnen de volken onder meer geplaatst worden op de linde, boekweit en heide.

Foto: Onze volken op de bloeiende heide (augustus 2007).

Onderhoud Bijenschans

bijenschans

Vanaf april tot september vinden er regelmatig werkzaamheden op de bijenschans Steegland plaats. Naast de verzorging van de bijen is ook onderhoud van de schans en het bijbehorende groen noodzakelijk. Meestal treft u ons op zaterdagochtend op de schans. Wij staan u dan ook graag te woord als u vragen heeft over bijen en wat daarmee samenhangt en natuurlijk ook over onze vereniging.

In dit werkplan zijn de maandelijkse werkzaamheden op de schans vermeld.

Inzaaien van voerakkers voor insecten.

Voerakkers zijn prachtig om te zien en zijn belangrijk voor de biodiversiteit. Help mee en sponsor het inzaaien van deze akkers!

U bevindt zich hier: Start Onze vereniging Activiteiten